زندگی بر خلاف تصوراتمان ( نه تفکراتمان ) آن قدر ها پیچیده نیست .

البته باید زندگی را جرعه جرعه بنوشیم تا احساس خفگی بهمون دست نده .

نباید خودمان را در کل زندگی غرق کنیم ؛  باید جرعه جرعه زندگی را به پیش ببریم.


نیازی نیست که هفتاد سال آدم خوبی باشید . کافی است از نماز صبح تا ظهر سعی کنید خودتان را با گناه مسموم نکنید . فقط همین چند ساعت . آیا واقعا سخته ؟ 

بعد از آن البته مجددا شانس زندگی به شما داده میشود اما در مرحله ای بالاتر ... این بار باید سعی کنید از نماز ظهر تا نماز عصر زنده بمانید ! به نظر کار سختی نمی آید .

شما در هر نماز شانس مجددی برای زندگی پیدا میکنید و این یعنی تولدی دوباره .

و باید تمام هم و غمتان این باشد که تا نماز بعدی زنده بمانید ( با گناه مسموم نشوید ؛ به دیگران مهر بورزید و ... ) بعدش اگر عمری باقی بود که چه بهتر و اگر نه هم که خسته نباشید ! وقت استراحت است ...




+

من به وعده های خدا شدیدا ایمان دارم ! 

خدا شبیه مراقبی است که سر امتحان هر جا به سوال سختی برسید کمک میکنه ؛ جواب ها رو یه جوری بهتون میرسونه !

خدا خدای مهربونیه و خودش چندین بار قول داده که :

" والذین جاهدوا فینا ؛ لنهدینهم سبلنا " 

یا " یجعل لکم نورا تمشون به "

یا "من کان لله کان الله له ومن اصلح امر دینه اصلح الله امر دنیاه و من اصلح ما بینه و بین الله اصلح الله له ما بینه و بین الناس "

یا " من یتق الله یجعل له مخرجا و یرزقه من حیث لا یحتسب "


خدا مراقبت میکند ؛ ان ربک لبالمرصاد ؛ یعنی خدا در کمین نشسته : میشه اینجوری فهمید که کمین زده که مچتو بگیره و میشه در کنارش اینطور گفت که همین گوشه کنارا وایساده منتظره جاهای حساس ( گلوگاه ها و گردنه  های  سخت زندگی ) یهو وارد میدون بشه و دستمون رو بگیره ؛ شبیه پدری که میخواد به فرزندش دوچرخه سواری یاد بده ؛ درسته که بچه رو رها کرده ولی از پشت مواظبه که هر وقت خواست زمین بخوره بپره و بگیردش ...


ما بی جهت زندگی را بر خودمان سخت گرفته ایم وقتی سر امتحانات مراقب مهربانی مثل خداوند در کمین ما نشسته و منتظر است تا جواب سوال ها را یک جوری به دستمان برساند . 


+

اینکه کسی نوشابه بخورد با علم به اینکه میدونه برای بدن ضرر داره ، برای بعضی ها  جنبه ی افتخار و از خود گذشتگی و عدم دلبستگی به دنیا گرفته ؛ مثل اینه که شخصی ماشینش رو بده دست شما بعد بهتون پول بده بگه بنزین سوپر بزن توش ، بعد چون شما از گازوئیل خوشت میاد بگی عشقم کشیده گازوئیل بزنم ، بابا دنیا دو روزه ؛ یکی هم نیست بگه دوست عزیز نه ماشین مال خودته نه پول بنزین و ... به چه حقی با گازوئیل میزنی موتور ماشین رو پیاده میکنی ؟؟! مگه به بیماری خاصی مبتلا هستی ؟ مگه لج داری ؟ مگه چته  اصلا؟ 




+ سال نو پیشاپش مبارک ! اما شاید بهتر است بگویم اذان نو مبارک ! زندگی فاصله ی این اذان تا اذان بعدی است ...