نه تنها من ؛ که هیچکس نیازی به ثابت کردن خودش به دیگران با حرف و ادا ندارد ، ما همان چیزی هستیم که هستیم، همان روشی که داریم و سرجمع کارهای روزمره مان.


خدایا چطور میشود از کسی بدی دید و خوبی کرد ؟ حتی لا اقل بدی دید و گذشت و فراموش کرد .  رسول تو محمد چگونه با دشمنانی که او را تحقیر و تمسخر میکردند دلسوزانه - آنهم نه اینکه ادا در بیاورد - و با بهترین اخلاقی که گاهی حتی ما با دوستان خود نداریم ، بر خورد میکرد ؟ 


از بی نظمی بدم میاد. از غر زدن بدم میاد . از رعایت نکردن حریم ها و حقوق دیگران متنفرم . 

گاهی تذکر میدم.

گاهی سکوت میکنم و عملی نشون میدم.

گاهی بیشتر از وظیفه انجام میدم تا شاید بعضی به خودشون بیان .

من چطور نمیتونم محیط کوچک اطراف خودم رو تغییر بدم ؟ من چطور توی خودم موندم و نتونستم خودمو عوض کنم ؟!؟!


دلم تنگه ، دارم به جاذبه ی فریدون گوش میکنم ، با اینکه از شر موبایل و همه ی متعلقات اون خلاص شده م ، اما هنوز نتونسته م آهنگو کنار بذارم ...چرا قلبم سنگین شده و دیگه دلم برای اومدن امامی پر نمی کشه ، و نمازهام جریان نداره و بالا نمی بره . از اینکه این همه شنیده م و خونده م و فهمیده م و عمل نکرده م و حالا باد کرده م و لا به لای هفت میلیارد آدم معمولی دیگه افتاده م ...


و من هنوز معنی بعضی احساس ها رو نمی فهمم ، اینکه دلت برای کسی تنگ بشه آنقدری که هر روز بهش فکر کنی ، اینکه درست وقتی انتظارش رو نداری  ببینی ش و ندونی چیکار باید بکنی  ؟! 


من عمیقا به این آیه ایمان دارم که : والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا ...

و من هنوز منتظرم که روزی بگویم : انی ذاهب الی ربّی سیهدین ...


چرا من دیگه مثل پارسال بی خیال همه ی این ماجراها نمیشم و برای چیزایی که میخوام نمیجنگم ؟! چرا وقتم مثل پارسال برکت نداره ؟

و فریدون توی گوشم زمزمه میکند که : " دنیایی که ما میخواستیم " این نبود !!! "  /  خواب آیینه و گل دیده بودیم / روی رودخونه ی طغیان و خطر / خواب طــــــــــــــــــــــولانی پل دیده بودیم ...




میخوام قرار هامو تازه کنم :


سکوت ، آرامش می آورد .


برای هر روز از شب قبل باید برنامه نوشت و به هیچ وجه آن را زیر پا نگذاشت.


باید امر و نهی خدا را جدی گرفت و به بهترین شکل انجام داد .


به حرف های خدا بیشتر فکر کن... قرآن یعنی خدا برای تو، کم ِ کم، 600 صفحه حرف برای گفتن دارد .


هیچوقت ، هیچ اصراری برای هیچ پیشنهادی نکن!

 

نیازی نیست کسی بداند تو چه میکنی و چه برنامه ای داری . ( این کار هم شدیدا آرامش می آورد )