مهمترین حرف های رهبر انقلاب در دیدار با مردم آذربایجان که تو این چند سال تکرار میکنند و تقریبا همه ی آن ها روی زمین مانده  :

 اشکال اساسی اقتصاد ماست. خسارتی بالاتر از خام فروشی نفت،  اقتصاد نفتی و اقتصاد دولتی نفت و صرف کردن پول آن در امور جاری نیست. باید اتکا بودجه به نفت قطع شــود و تکیه به تولید داخلی یعنی درآمد تولیدی مردم و مالیات باشد. مالیات فریضه اســت ما امروز از ضعفا مالیات می گیریم اما فلان سرمایه دار فرار مالیاتی دارد. این جرم است. باید کار جدی انجام بگیرد.


 ما می توانیم در مقابل الم شنگه دشمن در قضیه تحریم ایستادگی کنیم. وقتی اقتصاد را مقاوم نکنیم نتیجه این می شود که دشمن می نشیند برای برنامه هسته ای ما شرط و شروط می گذارد و می گوید اگر این ها را قبول نکردید تحریم می کنیم. اگر بنای بر تحریم باشد این ملت ایران است که در آینده و در وقت مناسب آنها را تحریم خواهد کرد. بیشترین سهم گاز دنیا در اختیار ملت ایران است. اروپا احتیاج به این گاز دارد. دشمن از حربه تحریم دارد حداکثر اســتفاده را میکند. هدفشان این است که حرکت مردم را متوقف کنند. بنده عقیده ام این است اگر مسئله هسته ای همانطور که آنها دیکته میکند هم پیش برود باز هم تحریمها برداشته نخواهد شد؛ چون با اصل انقلاب مخالفند.

 باید با قاچاق و بدحسابی بانکی مبارزه شود. هر بدهکار بانکی مجرم نیست اما برخی که سهیلات را در موارد غیر از محل معین اســتفاده کرده و آن را پس هم نمی دهند مجرمند و باید مؤاخذه شوند.

مردم در محصولات دارای مشابه داخلی، متعصبانه محصول خارجی را مصرف نکنند. این را فقط برای متدینین نمی گوییم بلکه به هر کســی می گوییم که به ایران و آینده آن علاقه مندست و به فکر بچه های خودست که در این کشور زندگی خواهد کرد . ( لااقل این یکی از دست من بر میاد )