قبلاها سیر مطالعاتی منظم تری داشتم . یادم میاد مثلا دوم دبیرستان که بودم کتاب ها و سخنرانی های دکتر شریعتی جرقه ای شد که شروع کنم به تحقیق و مطالعه . خود دکتر هم خط میداد که کتاب بعدی چه باشد .

کتاب های شهید مطهری وقتی که شبهه هام زیاد میشد کمکم میکردن ، خصوصا عدل الهی !

بعد از دکتر شریعتی، استاد پناهیان لااقل برای من حرف های شدیدا تازه ای برای گفتن داشت . و بعدش هم با استاد صفایی (عین.صاد) و کتاب هاش برخورد کردم که حسابی قوی تر و حساب شده تر از پناهیان بود . نگاه استاد صفایی به هستی آنقدر جذاب و بدیع بود که فکر نکنم هیچکسی جایش را بگیرد . کسی که حس میکنم پناهیان هم اندیشه اش از سرچشمه ی صفایی آب میخورد .







ولی الان نه .

این روزا در معرض انفجار اطلاعاتم شدیدا !

از واتساپ گرفته تا فیسبوک و انواع و اقسام وبلاگ خبری و تحلیلی و ...

مواجه شدن بی در و پیکر با این همه اطلاعات مختلف و پراکنده ، نه بهم چیزی اضافه میکنه و نه راحتم میذاره .

یه نوع حرص جوری که میخوای همه ی این اطلاعات رو  یکجا داشته باشی . آدم های  دنیای من زیاد شدن ، بیش از حد زیادی . فکر میکنم مبهوت شده ایم ، سرعت و حجم بالا خودش نوعی ترمز شده که مجبوری به همه ی اینها فقط نظری بیندازی بی آنکه طبق نیاز تو باشند یا اگر هم باشند در آن ها عمیق نمی شوی .


برای اینکه غرق در این همه حرف و حدیث نشم باید حذف کنم ، یا بهتر بگم گلچین کنم .

فک کنم حدیثی بود که میگفت وقتی حرف باطل زیاد شد ، حق گم میشه .

خیلی ها این روزا افتادن دنبال غرب شناسی ، فراماسونری ، صهیونیزم و شناخت فرقه های شیطان پرستی با تمام جزییاتشان . آنقدری که فلان خوانندی راک یا مرلین منسون یا فلان نماد شیطانی را می شناسند ، یک دهمش از بزرگان خودشان خبر ندارند ، آنقدری که به حرف های قلمبه سلمبه زدن اهمیت میدیم ، یک هزارمش به عمل کردن اهمیت نمیدیم .


این ها نیاز شاید باشد ، شاید ! که فکر میکنم در کدر شدن دل آدمی هم بی تاثیر نیست ؛ چون وقتی تو مدام با یک سری حرف های بی سر و ته و آدم های بی سر و ته تر روبرو باشی ، کدورت و غبار آن روی روح تو می نشیند ، میگن یکی از دلایل استغفارهای زیاد ائمه سر و کار داشتن با مردم و حرف ها و گفتگوهایی بوده که بویی از دنیا در اون بوده که خود این حرف ها و نشست و برخاست ها حجاب میشود ، پس چه بهتر که پای منبر حق بنشینیم و به صحبت های خدا گوش کنیم تا هر حرف نامطمئن دیگری .


چیزهایی که دوس دارم راجع بهشون مطالعه کنم :


1. علوم پزشکی

2. طب سنتی

3. تقویت زبان عربی و انگلیسی

4. ریاضی و فیزیک خصوصا فیزیک

5. اخلاق اسلامی خصوصا سیره ی پیامبر رحمت

6. شعر 



  


نقطه ی تسلیم محضم؛ نقطه ی آرامشم بود/ اسمتو زمزمه کردم ؛ این تمام شورشم بود ...